Cat sunt amenzile de circulatie in tarile Europei



Legislatia rutiera este pe cale sa se modifice in Romania, abateri precum nepurtarea centurii, depasirea vitezei regulamentare cu maximum 20km/h , vorbitul la mobil fara hands-free, urmand a nu mai fi sanctionate cu amenda din prima ci doar cu avertisment.


Discutiile comentariile si argumentele pro sau contra modificarilor sunt nesfarsite. Unii considera ca relaxarea regulilor este bine venita, altii sustin ca, dimpotriva, ar trebui inasprite pentru a fi evitate accidentele. Nu mai primesti amenda pentru centura, vorbit la telefon si viteza, au decis senatorii Dar mai bine ar fi sa ne uitam si cum e la altii, mai exact care sunt regulile de circulatie si amenzile pentru incalcarea acestora in alte tari din Europa.

Germania Este recunoscuta ca tara regulilor foarte stricte, reguli care au dus la nivelul ridicat de civilizatie de aici. Dar in privinta vitezei, regulile sunt gandite si aplicate diferentiat pe segmente de autostrada sau drum, astfel incat sa se previna accidentele cat mai eficient dar in acelasi timp sa nu se ingreuneze circulatia in mod nejustificat. Asa se face ca pe multe portiuni de autostrada nu exista limita de viteza, iar statisticile arata ca desi s-ar putea crede ca lipsa limitarii este periculoasa, accidentele rutiere sunt din ce in ce mai rare. Germania are una dintre cele mai mari retele de autostrazi din lume, dupa SUA si China. Celebra Autobahn masoara peste 13.000 km. Insa cand vine vorba de drumurile secundare, regulile se schimba categoric. Sunt foarte multe radare fixe, iar daca acumulezi 16 puncte de penalizare ca urmare a depasirii limitei de viteza ai permisul suspendat nici mai mult nici mai putin de un an de zile. De asemenea, pe langa viteza, nemtii sunt preocupati de agresivitatea in trafic.

Daca gesticulezi catre un alt sofer si ii faci semene obscene sau ii faci gesturi cu mana la cap care sa sugereze ca il consideri nebun esti pasibil de amenda. Daca ii faci acelasi semn unui politist, esti taxat imediat cu 566 euro. Daca nu porti centura de siguranta platesti, pe loc, 30 de euro. Distanta pastrata fata de masina din fata este iarasi atent urmarita de tot felul de sisteme instalate pe sosele care faca poze si masuratori ce se stocheaza intr-o baza de date, iar daca esti surprins de mai multe ori ca nu respecti distant, te trezesti cu amenzile acasa. In privinta alcoolului, limita alcoolemiei este de 0,5 mg/ml. Daca este depasita, soferul primeste amenda si i se supenda permisul pentru 3 luni, daca este la prima abatere.

Pedepsele si amenzile cresc daca acesta recidiveaza. Spania Autoritatile au cautat sa adapteze tot timpul regulile de circulatie sis a inaspreasca amenzile pentru a potoli spiritual temperamental al spaniolilor. Ca effect, accidentele mortale au scazut cu 13% in ultimii ani. Spania are aproximativ 12.000 de kilometri de autostrada, iar viteza maxima este de 120 km/h . Cele mai grave abateri taxate de politia spaniola sunt: viteza , condusul sub influenta alcoolului, agresivitatea in trafic si depasirea numarului de pasageri pentru care a fost construita masina.Pentru asemenea contraventi/infractiuni poti sa ajungi sa plattesti si 1.500 de euro. Parcatul in zone interzise este sanctionat cu amenda intre 91 si 300 euro si suspendarea carnetului timp de o luna de zile. Daca esti prins vorbindl la telefon fara hands-free sau fara centura, ajungi sa platesti pana la 90 euro.

Daca ai acumulat 12 puncte de penalizare, permisul este suspendat, iar aceste puncte de aduna foarte repede . Primesti 6 puncte pentru condusul sub influenta alcoolului, tot 6 puncte pentru viteza cu 50 km/h mai mare decat limita si 3 puncte pentru vorbitul la telefon. Daca soferul este sanctionat de 3 ori intr-o perioada de 2 ani pentru abateri grave, permisul este anulat, iar soferul trebuie sa urmeze apoi cursuri speciale de legislatie si educatie rutiera, daca vrea sa obtina din nou permisul. Italia Nici in Italia soferii nu sunt usor de facut sa respecte regulile dar amenzile mari si penalizarile au schimbat substantial modul de a conduce al soferilor, in special a celor din sudul tarii. Parcarea ilegala si viteza sunt cele mai comune si mai taxate infractiuni.

Daca depasesti cu 40 km/h limita de viteza primesti 10 puncte de penalizare, iar la 20 de puncte permisul este suspendat si platesti 343 euro amenda. Daca circuli cu luminile stinse in afara localitatilor in timpul zilei esti amendat 33 euro si un punct de penalizare, iar daca intorci pe linia continua, pe un drum national, primesti 10 puncte penalizare si o amenda minima de 1.626 euro. Dar italienii au o portita de scapare pentru a-si pastra permisul. Amenzile vin prin posta, iar proprietarul masinii grebuie sa declare cine a condus masina in momentul abaterii. Astfel, punctele de penalizare se pot distribui intre membrii familiei sau grupul de prieteni, in functie de caz. Franta Principalele probleme cu care se confrunta politistii francezi sunt viteza cu care circula soferii si alcoolemia. Pentru a tine sub control traficul rutier, regulile in privinta acestor abateri au devenit cu adevarat draconice.Poti face chiar inchisoare.

Drept urmare si numarul accidentelor a scazut constant in ultimii ani. Astfel, limita permisa de alcoolemie este de 0,5 mg/ml. Peste acesta limita dar pana in 0,8mg/ml primesti o amenda de 135 euro si 3 puncte de penalizare. Peste 0,8 mg/ml soferului i se anuleaza permisul, primeste o amenda de 4.500 euro si poate face maxim 2 ani de inchisoare. Daca soferul este prins cu 20 km/h peste limita primeste o amenda de 68 euro si un punct de penalizare. Daca limita este depasita cu peste 30 km/h permisul este suspendat, iar daca se merge cu peste 50 km/h peste limita masina este sechestrata si se plateste o amenda de 1.500 euro. Detectoarele de radar sunt ilegale. Daca esti prins folosind un astfel de aparat, platesti o amenda de 1.500 euro, iar masina poate fi confiscata. Ce trebuie sa stii cand inchiriezi o masina in strainatate