Bebelusul ciclop, nascut in India



Un bebelus cu un singur ochi si fara nas, ce aduce aminte de imaginea miticilor ciclopi, s-a nascut in India, uimind comunitatea medicala locala. Copilul nu a supravietuit, insa, decat o zi.

Doctorii au fost socati cand i-au facut cezariana Veenei Chavan, o femeie in varsta de 34 de ani. Prof. Dr. Ashok Anand, ginecolog la spitalul unde a nascut aceasta, a spus ca bebelusul suferea de ciclopie, o malformatie congenitala care consta in dezvoltarea unui singur glob ocular sau contopirea celor doua orbite.



O analiza facuta in cea de-a 32-a saptamana de sarcina a scos la iveala ca bebelusul era hidrocefalic, adica in creierul lui se acumula apa. Medicii au vrut sa faca o interventie intrauterina, pentru ca stiau ca bebelusul nu avea sanse sa dezvolte normal, insa stadiul avansat al sarcinii nu le-a permis acest lucru.

Veena Chavan nu a fost lasata sa-si vada bebelusul nascut cu malformatia cumplita. “Esta a treia mea sarcina. Am pierdut celalalt copil din cauza unor probleme aparute in timpul sarcinii. Mi s-a spus ca bebelusul meu avea apa in creier, dar nu m-am asteptat ca el sa se nasca doar cu un singur ochi si fara nas”, a povestit, in lacrimi, femeia. Singurul copil al Veenei este o fetita de opt ani.